İnternet ekosisteminde her gün milyonlarca insan, hiçbir ücret talep etmeden markaların pazarlamacıları olma görevini üstleniyor. Markaların gönüllü pazarlamacıları olan bu kişiler, markalar hakkında olumlu konuşarak, markayı överek, yakın arkadaşlarına önererek, marka deneyimi ile ilgili güzel anları fotoğraflayıp, videoya çekerek sosyal ağlarda paylaşıp, markanın bilinirliğine ve satışına katkıda bulunuyor.
Ya da bunların tam tersi, sizden ve ürünlerinizden memnun olmayan müşterileriniz çeşitli platformlarda hakkınızda konuşarak, rakiplerinizin bile veremeyeceği zararı size verebiliyor. İnternet kullanıcıları çeşitli platformlarda, kendilerine benzeyen, kendileri ile aynı uzmanlık alanına, yaşam görüşüne, gelir düzeyine, satın alma motivasyonuna sahip insanlarla bir araya gelerek çeşitli grupları oluşturuyorlar. Sohbet odaları, forumlar, e-posta grupları, vikiler, sosyal ağlardaki gruplar bunların bazıları.
Bu platformların içinde çok önemli bir yere sahip forumlar, internet dünyasında kitlelerin toplanıp bilgi alışverişinde, tecrübe paylaşımında bulunduğu en eski platformlardandır. Forumlar bir zamanlar pazarlama ve PR profesyonelleri tarafından ayrılacak zamana bile değmeyecek,önemsiz, tenha yerler olarak kabul ediliyorken, şimdi pek çok pazarlamacının öğrendiği oldukça önemli bir platformdur. Forumları önemsememek markanız için zararlı olabileceği gibi, forumlarda yer almak markanıza çok şey katabilmektedir.
Forumlarda, markanızın bilinirliğini arttırması, müşterilerinizle iletişime geçmek , bilgilendirmek, müşteri sorunları ile ilgili detaylı bilgi edinmek, müşterileri kurgulanmamış ortamda gözlemlemek ve şikayet toplamak için mükemmel platformlardır. Ayrıca verimli kullanılması halinde, pazarlamacılar için de bir çok internet pazarlaması aracından çok daha etkili bir pazarlama silahına dönüştürülebilir. Nasıl mı?
Forumlar Pazarlamasında 10 Altın Kural
1- Doğru forumları bulun
Tüm forumlarda var olmaya çalışarak vakit kaybetmeyin. Sektörünüz ile ilgili forumlarda bulunun. Başarılı pazarlama çalışmaları, hedef kitlenizin sıkça ziyaret ettiği, etkileşimde bulunduğu platformlarda gerçekleştirilir. Çalışanlarınıza, tedarikçilerinize, müşterilerinize hangi forumlarda vakit geçirdiklerini sorun ya da Google ‘da bulunduğunuz sektörle ilgili forumları araştırın. 5-10 forum işinizi görecektir, abartmayın! Üye sayısının en az 1.000 paylaşım sayısının en az 10.000 olması önerilir. Doğrudan rakiplerinizin sponsor olduğu forumlardan da uzak durmanız tavsiyedir.
2- Forumlarda hesap açın ve temsilciler bulundurun
İlgili forumda profil edinin. Bu kimi zaman da ücretli olabilir. Ödeyeceğiniz ücretin o forumda bulunmak için değip, değmeyeceğine karar verin. Forum profiliniz ne kadar eski olursa o kadar güvenilir ve karizmatik görünür. Ayrıca bulunduğunuz forumda ne kadar eskiyseniz bu o kadar çok bağlantı demektir. Bazı forumlarda silver, gold üyelik alarak profilinizi daha güçlü görünebilirsiniz.
3- Forum ve paylaşım kurallarını kontrol gözden geçirin
Forum kurallarını okuyun, anlayın, kurallara aykırı davranışlarda bulunarak markanızı gülünç duruma düşürüp, forumdan uzaklaştırılmasına sebebiyet vermeyin. Forum kategorileri, forumlara üye olurken mutlaka size bildirilir, inceleyin !
4- Markaya uygun bir kullanıcı adı ve avatar belirleyin
Kullanıcı adı ve avatarınız, forumdakilerin ilk dikkatini çeken unsurlardır. Akılda kalıcı ve söylenmesi kolay isimleri tercih edin. Firmanızın kültürüne göre en uygun kullanıcı adı ve avatarı belirleyin. Avatar ve kullanıcı adı kullanımında siyasi, dini ya da toplumun tepkisini çekecek ifadeler ve objeler kullanmayın.
5- Forum profilinizin güvenirliğini arttırın
Forumlarda güvenilirlik kazanmanın altın kuralı bilgi paylaşmak, insanlara yardımcı olmak, sorunlarını çözme noktasında fikir üretmekten geçer. Salt pazarlama mesajı yaparak forumda güvenilirlik kazanamazsınız. Ayrıca profilinize ait bilgileri eksiksiz ve açıklayıcı biçimde girin. Profilinizde uzmanlık alanlarınız, web sayfanız, iletişim numaralarınız vb. bilgileri bulundurmanız daha güvenilir bir profil imajı yaratacaktır.
6- Paylaşım için doğru zamanları bekleyin
Bulunduğunuz forumdaki kullanıcı davranışlarını analiz etmeden, pazarlamaya saldırmayın. Önce gözlemleyin, analiz edin, sonra harekete geçin. Forumdaki kullanıcıların nelere nasıl tepki verdiğini, genel bilgi seviyesini, konuşmadaki üsluplarını bir gözlemleyin .
7- Bulunduğunuz topluluğa katkıda bulunun
Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili bilgi soranlara, faydalı bilgiler verin. Bu sizin sektördeki bilgi liderliğinizi kanıtlamanıza da yardımcı olur ve forumlarda pazarlamanın altın kuralıdır. Sadece ürün özelliklerinin olduğu standart bir afişi müşterilerle paylaşarak onlara pazarlama yapmaya çalışmayın. Unutmayın özellik değil fayda ve iletişim sattırır.
8- Profil imzanızı önemseyin
İmzanızı belirlerken bazı forumlarda, imzanıza link vermeye ve banner paylaşımına izin verir. Böyle forumlarda, sade fakat, görsel açıdan güçlü bir imza kullanın. Web sayfanız ve iletişim adreslerinizi eksiksiz bulundurun.
9- Tartışmadan uzak durun
Ne yaparsanız yapın, ama forumlarda müşterileriniz ile ateşli tartışmalar içine girmeyin ! Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili problemi olan müşterilerinize durumu açıklayın, sorunu bu şekilde çözemiyorsanız, müşterinizi özel mesaja ya da telefon numaranıza yönlendirin.
10- Forumlara özel kampanyalar düzenleyin
Forumdaki kullanıcılara kendilerini özel hissettirecek kupon kodları verin, yarışmalar, çekilişler düzenleyin. Bunu yapmadan önce forum kurallarını gözden geçirin. Onlara o platformda sizinle bilgi paylaşımı yapmalarının ödülünü verin.
Faydalı olması dileğiyle…
“Dijital Pazarlamada Adword Kullanımı” hakkında bilgi almak için makalemize göz atın!